Wycieczki

W dniach 21 - 23 czerwca odbyła się wycieczka dla Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych. W pierwszym dniu w drodze do Radkowa - miejsca noclegowego - zatrzymaliśmy się w Kamieńcu Ząbkowickim gdzie zobaczyliśmy neogotycki XIX wieczny pałac.

Następnym przystankiem była miejscowość Bardo. Tutaj zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej, w którym znajduje się cudowna figurka Matki Boskiej Bardzkiej, uznawana za najstarszą drewnianą rzeźbę na Dolnym Śląsku. Pochodzi z XII wieku, a od XIII wieku do dziś jest celem licznych pielgrzymek. Zobaczyliśmy także ruchomą szopkę i drogą krzyżową udaliśmy się na Górę Bardzką.

Następnie krętym szlakiem przeszliśmy na najwyższy szczyt Gór Stołowych - Szczeliniec Wielki - 919 m.n.p.m. Kolejno przejechaliśmy do Radkowa na nocleg.

Drugiego dnia udaliśmy się do Adršpach w Czechach, gdzie zobaczyliśmy Skalne Miasto. Oprócz ciekawych widoków atrakcją również był rejs po jeziorku Adršpaskim. Przejechaliśmy do Czermnej zwiedzając Kaplicę Czaszek i do Kudowy Zdroju. Przeszliśmy do Parku Zdrojowego gdzie zobaczyliśmy pijalnię wód, zameczek, sanatorium, podświetlaną fontannę oraz muszlę koncertową.

Trzeciego dnia po wykwaterowaniu drogą powrotną do Pawłowic pojechaliśmy do Wambierzyc, do Sanktuarium Wambierzyckiej Królowej Rodzin, w którym zobaczyliśmy relikwie bł. Jana Pawła II, zobaczyliśmy cudowną figurkę Matki Boskiej z XIII w. Wzięliśmy udział we mszy św, poczym przejechaliśmy do Złotego Stoku. Zatrzymaliśmy się w średniowiecznym parku techniki i gdzie zobaczyliśmy jak ludzie w średniowieczu radzili sobie z podnoszeniem i przenoszeniem ciężarów. Labiryntem strachu przeszliśmy do kata, który pokazał jak torturowano wówczas przestępców. Pod kopalnią złota zjedliśmy obiad i wróciliśmy do Pawłowic.

Wycieczka Zakopane - Harenda

11-13 luty 2011r.

Wycieczka Zakopane - Olcza.